Általános szerződési feltételek

Általános szerződési feltételek

Általános Szerződési Feltételek

Az Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák Barta-Thermoker Kft. (7623 Pécs, Közraktár u. 8. , adószám: 11231972-2-02), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Az alábbi feltételek pontosan tárgyalják a kereskedő (szállító, szolgáltató) és a megrendelő (vásárló) jogait és kötelességeit. Az eladó fél a Barta-Thermoker Kft., a www.okosbojler.hu webáruház üzemeltetője, Cégj.szám: 02-09-063575, Adószám: 11231972-2-02. Mindennemű információt a cégről a „Kapcsolat” menüpontban talál. Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (http://www.okosbojler.hu/) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető és letölthető a következő weboldalról: http://okosbojler.hu/aszf

1. A Szolgáltató adatai

Név: okosbojler.hu
Cégnév: Barta-Thermoker Kft.
Székhely: H-7623 Pécs, Közraktár u. 8.
Telefon: +36 72/210-851
E-mail: [javascript protected email address]
Kapcsolattartó: Barta István
Adószám: 11231972-2-02
Számlavezető bank: Budapest Bank
Számlaszám: 10103214-45684325-00000005
Cégjegyzékszám: 02-09-063575
Cégbíróság: Pécsi Törvényszék Cégbírósága
A szerződés nyelve: magyar

2. Alapvető rendelkezések

2.1. A jelen Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Feltételek értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. A jelen Feltételek 2017. szeptember 1. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Feltételeket. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Feltételekben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
2.5. A webáruházban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. Az okosbojler.hu semmilyen módon nem felelős az alább felsoroltak miatt, bármilyen okból is következtek be: működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza az okosbojler.hu áruház akadálytalan működését és a vásárlást; meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon; programhiba, abnormális esemény vagy technikai hiba következményei; bármely levél - függetlenül attól, hogy papír, vagy elektronikus formában érkezett - , de főleg bármilyen adat elvesztése; bármely szoftver nem megfelelő működése. Egyedül a vásárló felelős az okosbojler.hu áruházhoz való kapcsolódásáért és az okosbojler.hu webáruházban való vásárlásért.

3. A megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

3.1. A termékekre vonatkozóan minden ár, beleértve az akciós árakat is érvényes a visszavonásig, vagy a raktárkészlet kimerüléséig. Ha már megrendelte a terméket, az ár a vásárló számára érvényben marad. A megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt ÁFA-t, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!
3.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenítet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról.
3.4. Termékeinket magánszemélyek webáruházunkban, kereskedő partnereink pedig viszonteladói regisztráció után webáruházunkban, illetve személyesen nagykereskedelmi üzletünkben is megvásárolhatják.

4. Adatkezelési szabályok

4.1. Webáruházunk adatkezelésről bővebb tájékoztatást talál az Adatvédelem menüpont alatt.

5. A rendelés menete

5.1. A webáruházban regisztrálva és regisztráció nélkül is vásárolhatnak a felhasználók. Az első vásárlás előtt a Regisztráció menüpontra kattintva tud regisztrálni. Kérem, adja meg a kért adatokat, majd kattintson a Regisztráció gombra és már kész is a saját fiókja, ahol láthatja adatait, vásárlásait, illetve módosíthatja adatait. Adatait egyszerűen tudja módosítani bejelentkezés után a fejlécben található Név > Adatatim menüpontra kattintva. A belépést követően válassza ki az Önnek tetsző terméket, méretet és a mennyiség megadásával kosárba helyezheti a terméket, ha ez megvan kattintson a Kosárba gombra. Ha szeretne, böngésszen tovább a boltban (böngészés közben megtekintheti az addig kiválasztott termékek összértékét is a fejlécben található Kosár feliratra kattintva. A kosárban lévő termékek mennyiségét módosíthatja, vagy törölheti a terméket a kosarából. Ha befejezte a vásárlást, kattintson a fejlécben található Kosár feliratra, majd a Tovább gombra. Ezek után a „Szállítási adatok” lapra érkezik, ahol kiválaszthatja az Átvételi és fizetési módot, illetve megadhatja a szállítási adatokat (lehetősége van a szállítási címtől eltérő számlázási cím megadására is, ehhez inaktiválja „A szállítási cím megegyezik a számlázási címmel” feliratot az előtte lévő jelölőnégyzetbe kattintva, és máris megadhatja a számlázási adatokat). A mentés gombra kattintva a megrendelése összegzéséhez ér, ahol kérjük, ellenőrizze le a vásárlása adatait. Az adatbeviteli hibák javítását a Vissza gombra kattintva tudja elvégezni. Ha leellenőrizte vásárlása adatait, és mindent rendben talált, a Megrendelem gombra kattintva küldheti el megrendelését.

5.2. A megrendelés elküldését követően Ön egy visszaigazoló e-mailt kap a megrendelés részleteivel. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni, internet-, szerver-, egyéb technikai hiba esetén, vagy egyéb okból, amely a Felhasználó gondatlanságára vezethető vissza.

5.3. A megrendelés állapotáról, illetve adatairól email-ben értesítést küldünk Önnek, így nyomon tudja követni a rendelést. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap.

5.3. A szállítási és fizetési módok részletes leírását a Szállítás és fizetés menüpont alatt találja meg.

6. A megrendelések feldolgozása és teljesítése

6.1. A 11.00 óráig beérkező rendeléseket még aznap, de legkésőbb másnap feldolgozzuk. Általános teljesítési határidő: a visszaigazolástól számított 7 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

6.2. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

6.3. Amint a csomagot feladtuk, informáljuk Önt e-mailben erről a tényről, illetve a kiszállítás várható időpontjáról.

7. Fizetési feltételek

Fizetés utánvéttel – a leggyakoribb fizetési mód. A futárnak, a csomag átvételekor kell kifizetni a pénzt a megrendelt termékek után.
Banki utalás – amint rendelését megkaptuk, és Ön a banki utalás fizetési módot választotta, ellenőrizzük, hogy a megrendelt termék van-e raktáron, és elküldjük Önnek a bankszámla számot és azonosítót. Amint a számlánkra írják a megrendelt áru ellenértéket, mi elküldjük Önnek a megrendelt terméket és értesítjük, mikor szállítjuk ki.

8. Elállás joga

8.1. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet szabályozása értelmében a Felhasználó a megrendelt termék átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó három hónap elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

8.2. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését, illetve a csomagolás sérüléséből adódó egyéb költségeket.

8.3. Felhívjuk figyelmét, hogy a távollevők között kötött szerződéstől való elállás nem lehetséges, ha a termék jellege ezt kizárja, ha a termék hiányos, sérült vagy láthatóan használt állapotban lett visszajuttatva, az eladó a kár megtérítését igényelheti. Természetesen a bontatlan csomagolású termék vonatkozásában elállási joga fennáll, ezeket részünkre visszaküldheti.

8.4. Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabály értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a termék vételárát a Felhasználó részére. Akkor minősül visszaérkezettnek a termék, amint azt a Barta-Thermoker Kft. székhelyén átvesszük.

8.5. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban, vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.

8.6. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő 14 napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát.

8.7. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet hatályos állapotban itt érhető el.

8.8. Az elállási jogról bővebb információt talál a weboldal alján található Elállási jog menüpont alatt.

9. Panaszkezelés

Panaszát a következő elérhetőségeinken fogadjuk:
Tel.: +36 72 210851
Email cím: [javascript protected email address]
Levelezési cím: 7623 Pécs, Közraktár u. 8.

10. Szavatossági igények

10.1. A szavatossági igény vásárlói benyújtásának határideje 2003. július 1-jétől két évre nőtt. A szavatosság az áru, szolgáltatás rendeltetésszerű használatára meghatározott ideig való jótállás. A kereskedő felel az áru minden hibájáért, amit a vásárló átvételkor vagy a használat során fedez fel. Nem érvényes a figyelmetlen használattal, vagy más mechanikus úton a vásárlónál keletkezett hibára. Reklamációt e-mailben vagy levélben fogadunk el. Ha a reklamáció jogos, a vásárló igényelheti a reklamációval kapcsolatos kiadásai megtérítését. További információért keresse vevőszolgálatunkat. A reklamáció folyamatáról és eredményéről e-mailben informáljuk a kedves vásárlót. A reklamációhoz szükséges, hogy azt írásban is megtegye. Le kell írnia a hibát, valamint fel kell tudnia mutatni a számlát. A törvény vélelem miatt az első hat hónapban a kereskedő köteles bizonyítani, és a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos valamennyi költséget viselni - így a szakvélemény beszerzési költségét is.

10.2. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Barta-Thermoker Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja (ezen igényéről a Szolgáltatóval előzetesen egyeztetnie kell) vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Barta-Thermoker Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban a bizonyítási teher megfordul és a továbbiakban nem a kereskedőnek kell a hiba keletkezési körülményeit bizonyítania, és ennek a bizonyításnak a keretében az esetlegesen szükséges szakvéleményt beszereznie, hanem - a Rendelet vonatkozó rendelkezései értelmében - a fogyasztó közvetlenül fordulhat a Hatósághoz. Ez esetben a fogyasztónak tudnia kell azt, hogy egyrészről a vizsgálat költségeit neki kell megelőlegeznie és az csak abban az esetben jár vissza neki, ha a kifogása alaposnak minősült. A vizsgálati díjat - mivel ez esetben az a szavatossági igény teljesítésével kapcsolatban felmerült költségnek minősül - a kereskedő köteles visszatéríteni, de a visszatérítési kötelezettséget a Hatóság nem állapíthatja meg, csak a bíróság. A jogérvényesítés elévülési ideje: a tartós használatra rendelt termékeknél a szavatosság elévülése három év letelte után következik be; nem tartós cikkeknél hat hónap után évül el a szavatossági igény. Azaz ezen idő alatt élhet jogaival a fogyasztó. Azoknál a termékeknél, amelyeknél egy év a jótállási idő, további két esztendeig, azoknál pedig, amelyeknél két év a jótállás időtartama, további egy évig érvényesíthető a szavatosság.

10.3. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó (forgalamzó) általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval (forgalamzóval) szemben érvényesítheti.

11. Vegyes rendelkezések

11.1. Ha a jelen Feltételek bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

11.2. Amennyiben Szolgáltató a Feltételek alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Feltételek valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

11.3. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

11.4. Az okosbojler.hu webáruház célja, hogy a beérkező megrendeléseket megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítse. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát e-mail címünkön vagy postai levél útján is közölheti. A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Az írásbeli panaszt webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja, a panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 

Pécs, 2017.09.01.

 

FONTOS!

A weboldalon szereplő árak és feltételek kizárólag Magyarország közigazgatási határain belül érvényesek! Amennyiben Ön külföldre szeretné kérni a csomagját, feltétlenül vegye fel velünk a kapcsolatot a megrendelés előtt! A csomagok utánvétes szállítása is csak Magyarország határain belül lehetséges. Külföldi megrendelőink csak a banki átutalásos fizetési módot választhatják.

A termékek árai esetlegesen változhatnak, amennyiben nem raktáron lévő áruról van szó, és beszállítóink más áron hozzák az adott terméket, mint korábban. Amennyiben a megrendelt termék ára magasabb a megjelenített árnál, akkor természetesen a vevővel telefonon egyeztetünk, és amennyiben a magasabb áron nem kéri a terméket, akkor töröljük megrendelését!